Een raadpleging bij de specialist wordt door het ziekenfonds terugbetaald. U kiest vrij welke specialist u raadpleegt. Voor een goede opvolging, vragen we om eerst de huisarts te raadplegen vooraleer u een afspraak maakt bij de specialist.
Bloedafnames gebeuren in het WGC en zijn gratis. Maar het labo-onderzoek moeten betaald worden aan het labo. Het labo stuurt een factuur naar je thuisadres.
Bij opname in het ziekenhuis vermeld je best dat je ingeschreven bent in een wijkgezondheidscentrum. Heb je nadien verpleegzorg nodig? Onze verpleegkundigen staan hiervoor in. Neem zo snel mogelijk contact met ons. De kosten voor zorgen door andere verpleegkundigen, zonder ons akkoord, zijn te betalen door de patiënt. Kreeg je een voorschrift mee voor kinesitherapie? WGC Botermarkt heeft zelf geen kinesisten. Je kan zelf een kinesist kiezen of we kunnen je doorverwijzen.
Vakantie in eigen land? Dan betaal je zelf de dokter. Het prestatiebriefje bezorg je aan ons en we betalen het terugbetalingstarief terug.
Vakantie in het buitenland? Informeer je eerst bij je ziekenfonds. De terugbetaling door het ziekenfonds verschilt van land tot land.
Kosten voor medicatie zijn niet inbegrepen bij de inschrijving. De arts schrijft een voorschrift en je koopt de mediatie bij de apotheek. Dit geldt ook voor verbandmateriaal.
Als je verhuist, laat het ons zo snel mogelijk weten, liefst nog voor de verhuis. Verhuis je binnen ons werkingsgebied, dan passen we gewoon je adres aan. Indien niet, dan zullen we je vragen om uit te schrijven en verwijzen we je door naar een ander WGC of andere huisartsenpraktijk.
Het wijkgezondheidscentrum ontvangt elke maand, per ingeschreven patiënt, een vaste vergoeding van het ziekenfonds van de patiënt. Dit noemen we het forfaitaire betalingssysteem.
Voor meer informatie, klik hier.
We horen graag je opmerkingen of suggesties. Die zijn voor ons een spiegel en we houden er rekening mee. Elke klacht wordt met de grootste zorg behandeld. Als het niet lukt om je klacht te bespreken met de betrokken zorgverlener, kan je steeds contact nemen per mail: coordinator@wgcbotermarkt.be of telefonisch: 09/232 32 33
We kunnen je in het wijkgezondheidscentrum beter onderzoeken en behandelen dan thuis. Daarom vragen we om naar het centrum te komen. Als dit niet lukt, komen we op huisbezoek.
Als je ’s nachts of in het weekend ziek wordt en dringend een arts nodig hebt, bel je naar Huisartsenwachtpost.
Dit kan op het nummer 1733, kies je taal en geef je postcode in.
Een onthaalmedewerker geeft je de wachtpost door waar een dokter je verder helpt.
Doven en slechthorenden kunnen de wachtposten bereiken door hun naam en telefoonnummer te sms’en naar 8665.
Let wel: deze consultatie moet je betalen.
Nadien kom je met het prestatiebriefje naar het WGC. Wij betalen je dan het terugbetalingsbedrag terug.
Medisch materiaal, zoals verbandmateriaal, koop je aan bij de apotheker. We geven je een voorschrift mee.
Spreek erover met je huisarts. We verwijzen je door naar een kinesist.
Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie
Deze website maakt gebruik van cookies.
Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer (al dan niet tijdelijk) wordt opgeslagen.
Wij gebruiken cookies om instellingen en voorkeuren te onthouden. U kunt het bewaren van deze cookies uitschakelen via uw browser maar dit kan het functioneren van onze website negatief aantasten.
Gaat u akkoord met het gebruik van cookies, dan kan u onderaan rechts op de knop 'aanvaard cookies' drukken.
Wenst u meer te weten over ons privacybeleid, dan kan u dit hier nalezen.